Τύπος:
Μελέτη
Θεματική Κατηγορία:
JUST Transition, Energy & Green Transition, Social Inclusion, Innovation and Creativity, HR Reskilling / Upskilling
Συγγραφείς:
Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Γλώσσα Πρωτοτύπου:
Αγγλικά
Εξωτερικός Σύνδεσμος (URL):
https://www.giz.de/fachexpertise/downloads/27_giz2022-0387en-just-transition-green-future.pdf?utm_source=chatgpt.com
Εξωτερικός σύνδεσμος (DOI):
Αρχείο άρθρου (pdf):
Κατεβάστε το άρθρο εδώ
Λέξεις Κλειδιά Ελληνικά
TVET, Άτυπη οικονομία, Δίκαιη Μετάβαση, Διακυβέρνηση, Ιδιωτικός τομέας, Κατάρτιση/Επανακατάρτιση, Πράσινες δεξιότητες
Λέξεις Κλειδιά Αγγλικά
Governance, Green skills, Informal economy, Just transition, Private sector, TVET (technical vocational education and training), Upskilling/reskilling
Περίληψη στα Ελληνικά:
Το έγγραφο της GIZ διερευνά τον κρίσιμο ρόλο των δεξιοτήτων («green skills») στη Δίκαιη Μετάβαση προς μια Πράσινη Μελλοντική Οικονομία. Επισημαίνει ότι η προσφορά ενός εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού είναι απαραίτητη, αλλά δεν αρκεί· ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να υποστηριχθεί, να ενθαρρυνθεί και να δημιουργήσει ζήτηση για «πράσινες» θέσεις εργασίας. Το έγγραφο περιλαμβάνει έξι βασικές θέσεις («theses») όπως: (1) η αναγκαιότητα ενίσχυσης Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (TVET) με έμφαση σε δεξιότητες για πράσινες δουλειές, (2) η ενσωμάτωση της άτυπης οικονομίας, (3) η ανάγκη για μετατόπιση δεξιοτήτων και συνεχούς κατάρτισης, (4) ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα και των κινήτρων, (5) η αναθεώρηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με κοινωνική, περιβαλλοντική και ψηφιακή διάσταση, (6) η πολυ-επίπεδη διακυβέρνηση και συμμετοχή. Παρουσιάζει επίσης παραδείγματα έργων σε αναπτυσσόμενες χώρες (π.χ. Ινδία, Γκάνα) και προτάσεις για την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων δεξιοτήτων, υποδομών και κουλτούρας επαγγελματικής μάθησης.
Περίληψη στα Αγγλικά:
This GIZ discussion paper explores the critical role of green skills in enabling a just transition to a green future economy. It emphasizes that while supply of a skilled workforce is crucial, the private sector must be actively promoted to develop demand for green jobs. The paper outlines six key theses: strengthening TVET with green skills, integrating the informal economy, up- and re-skilling, incentivizing the private sector, reforming education and training programs across environmental/digital/social dimensions, and multi-level governance and participation. It provides case studies from developing countries (e.g., India, Ghana) and offers recommendations for reforming skill systems, infrastructure and work-based learning culture.
